O szkole Omega - Nauka Jazdy Szczecinek - Ośrodek Szkolenia Kierowców - www.omega.szczecinek.pl

O nas

O szkole omega

Auto Szkoła "OMEGA"

...powstała 1 czerwca 2000r. z połączenia Prywatnej Nauki Jazdy Wiesław Szczęsny założonej 1 czerwca 1994r. oraz Szkoły Jazdy Mariusz Celej założonej 20 listopada 1996r. Do momentu powstania Spółki oba Ośrodki blisko ze sobą współpracowały. Powstanie nowej Spółki okazało się strzałem w dziesiątkę. Nastąpiło swoiste połączenie doświadczenia z młodością. Wieloletniego doświadczenia Pana Wiesława i młodzieńczej pasji i sposobu na życie Pana Mariusza. Jesteśmy przekonani, że to właśnie spowodowało sukces naszego Ośrodka. Zaczynaliśmy szkolenie Fiatem Punto i Oplem Corsa. Za czasem następowała wymiana naszego taboru oraz jego powiększenie. Od początku jest z nami Robert Szczęsny. W latach następnych przez nasz Ośrodek przewinęła się cała grupa instruktorów, z których część jednak nie sprostali naszym wysokim wymaganiom. Część z nich odeszła z zawodu. Część otworzyła swoje szkoły jazdy...

Obecnie nasza Spółka zatrudnia instruktorów charakteryzujących się wysokimi kwalifikacjami oraz wielkim doświadczeniem, sumiennością, punktualnością i wysoką kulturą osobistą, którzy swoją pracę traktują jak pasję. Takie podejście do zawodu oraz traktowania klienta jest podstawą naszego niewątpliwego sukcesu i pozycji Ośrodka nr 1 w całym Powiecie Szczecineckim. Na kat.B do Państwa dyspozycji mamy cztery fabrycznie nowe samochody Peugeot 208, jeden Peugeot 207. Na kategorie motocyklowe szkolimy na motocyklach: YBR125 (kat.A1), Suzuki GS500 (kat.A2) i Yamaha XJ6N (kat.A) - wszystkie pojazdy identyczne jak na egzaminie w WORD w Pile, a także specjalnie oznakowany pojazd z łącznością radiową przeznaczony do eskortowania motocykli podczas jazdy w ruchu miejskim. Jako jedyni w Szczecinku naszym kursantom na kursach motocyklowych gwarantujemy jazdy w Pile na naszym motocyklu z naszym instruktorem! Prowadzimy także kurs na kat.B+E samochodem identycznym jak na egzaminie w WORD w Pile, tj. Citroen Jumpy wraz z przyczepą, które to prawo jazdy będzie upoważniało do kierowania pojazdem samochodowym o DMC do 3,5t wraz z przyczepą oraz ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami). Od lipca 2016r. szkolimy także na kat.C+E, dysponując samochodem ciężarowym MAN TGL 12.240, również identycznym jak na egzaminie w WORD w Pile. Kierowcom zawodowym oferujemy kursy kwalifikacji zawodowych oraz szkolenia okresowe.

Prowadzimy pełen cykl wykładów oraz posiadamy oświetlony i zawsze dla Państwa otwarty plac manewrowy. Podczas wykładów czerpiemy z najlepszych wzorców, a przekazywaną wiedzę uzupełniamy (a nie stosujemy ich wyłącznie), multimediami. Do Państwa dyspozycji jest nasze biuro, w którym kompleksowo załatwicie swoje sprawy włącznie z rejestracją na egzamin.

Przez wszystkie lata naszej działalności wyszkoliliśmy setki kierowców. Kierowców, których często dzieci są już uczestnikami naszych kursów. Bo dla nas najważniejsze jest dobro klienta. Każdemu naszemu pracownikowi wpajamy nasze motto: "Obsłuż naszego klienta tak, jak Ty chciałbyś być obsłużony". Dzięki takiemu podejściu od początku dynamicznie rozwijaliśmy się i dziś możemy śmiało stwierdzić, że jesteśmy najlepszym (patrz statystki Starostwa Powiatowego) Ośrodkiem Szkolenia Kierowców w całym Powiecie Szczecineckim.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. W razie pytań prosimy o kontakt osobisty w biurze, telefoniczny lub e-mailowy.
Z wielką chęcią odpowiemy na wszystkie Wasze pytania.

Instruktorzy:

Wiesław Szczęsny kat.B
Mariusz Celej kat.B
Robert Szczęsny kat.B
Krzysztof Pańczyk kat.A1, A2, A, B, B+E, C, C+E
Wojciech Turewicz B
Anna Sadowska kat.B

Tomasz Sowiński

kat.B

Jak wybrać ośrodek?

Na wstępie chcemy zastrzec, że nie jest ważne czy zapiszesz się na kurs w naszym Ośrodku. Te porady pomogą Ci uniknąć kilku podstawowych błędów przy wyborze ośrodka szkolenia. Poza tym pamiętaj - kurs robi się tylko raz w życiu. Więc warto wszystko dobrze przemyśleć i wybrać odpowiedni ośrodek szkolenia.

Na co zwrócić uwagę?

CENA: Jest to dosyć ważny czynnik, ale nie jedyny. Oczywiście wysoka cena nie gwarantuje dobrego szkolenia, ale zbyt niska powinna zastanowić. Jest jasne, że nikt nie prowadzi ośrodka charytatywnie i chce zarobić prowadząc działalność szkoleniową, więc zbyt niska cena (jeżeli nie jest to chwilowa promocja) oznacza, że tak naprawdę odbija się na jakości szkolenia. Dlatego po znalezieniu ośrodka, którego cena nam odpowiada należy przyjrzeć się jeszcze kilku innym rzeczom. Spytaj o koszty dodatkowe. Zapytaj czy w cenę wliczony jest egzamin wewnętrzny, materiały szkoleniowe, badania lekarskie. Dowiedz się również ile zapłacisz za dodatkową godzinę jazdy doszkalającej, za dojazd do Piły czy Koszalina. Bardzo często "oferty promocyjne" nie obejmują wszystkich kosztów, a całkowita cena kursu jazdy jest większa niż w teoretycznie droższej szkole. Przed podjęciem decyzji warto zobaczyć jak wygląda sala wykładowa, pojazdy szkoleniowe, jak wygląda plac manewrowy, kto prowadzi zajęcia, a także jaka jest zdawalność danego OSK. Warto zwrócić również uwagę na fakt, czy osoba szkoląca traktuje szkolenie innych osób jako swoje stałe zajęcie, a nie sposób na dorobienie do pensji otrzymywanej gdzie indziej. Może to także spowodować, że instruktor nie będzie miał wystarczająco dużo czasu dla kursanta. Czasu na jazdy, a przede wszystkim na wyjazdy na jazdy do Piły czy Koszalina.

POJAZDY: Egzamin zdaje się na pojazdach określonych przez WORD (Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego). W przypadku pilskiego WORD są to Renault CLIO (kat. B) oraz motocykl YAMAHA YBR (kat. A). Dobrze jest, gdy ośrodek zapewnia jazdę na takich pojazdach na których potem zdaje się egzamin. Ucząc się jeździć na takich pojazdach jakie są na egzaminie, nauczymy się obsługi pojazdu, jego zachowania na drodze i rozmieszczenia przełączników, dźwigni itd. Następną ważną sprawą jest stan techniczny pojazdów na których prowadzone jest szkolenie. W ośrodkach, które nie oszczędzają na bieżące naprawy i dbają
o stan techniczny swoich pojazdów rzadziej zdarzają się nieprzewidziane awarie. Oczywiście nie gwarantuje to braku niespodziewanych awarii, ale znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo ich wystąpienia. Co prawda zwiększone nakłady na pojazdy wpływają na cenę kursu, ale zwraca się to dzięki dużo mniejszej awaryjności i zadowoleniu kursantów
z bezpiecznej i spokojnej jazdy. Wskazane jest aby ośrodek szkolenia posiadał kilka samochodów, wtedy nawet awaria jednego z nich nie stanowi problemu. Oczywiście pod warunkiem że pozostałe są także sprawne.

SALA WYKŁADOWA: Należy zwrócić uwagę na salę wykładową, a powinien to być równie ważny czynnik. Ważne jest wyposażenie takiej sali w pomoce dydaktyczne. Dlatego dobrze jest zapytać się gdzie mieści się sala wykładowa i (jeżeli jest to możliwe) zobaczyć jak jest wyposażona, pomoże to uniknąć rozczarowań w przypadku, gdy wybierając ośrodek z uwagi na to, że jest blisko naszego miejsca zamieszkania, okazuje się że na wykłady trzeba się przemieszczać na drugi koniec miasta. Najważniejszym jednak w przypadku wykładów jest sam fakt, czy one się wogóle odbywają!! Można spotkać ośrodki, które mimo ustawowego nakazu nie prowadzą wykładów!! Ograniczają się do sprzedaży kursantowi książki z testami. Ważnym jest również, aby same wykłady nie ograniczały się jedynie do oglądania filmów czy rozwiązywania testów.

INSTRUKTORZY: Podobnie jak w przypadku pojazdów idealnym jest, kiedy ośrodek szkolenia zatrudnia kilku instruktorów. W przypadku problemów ze swoim instruktorem można dokonać zmiany na innego.

RANKING - ZDAWALNOŚĆ: Raz na pół roku jest publikowany ranking ośrodków szkolenia kierowców. Pod uwagę brany jest procent zdawalności kursantów z danego ośrodka. Informacje te możesz uzyskać w Starostwie lub w WORD. Przy analizie zdawalności należy brać także pod uwagę ilość przeszkolonych kursantów. Nie może to być jednak jedyny argument przy wyborze ośrodka szkolenia.

TERMINY JAZD I ODWOŁANIE JAZD: Zapisując się na kurs warto spytać czy jazdy
i terminy są ustalane z góry dla kursanta, czy można wybrać sobie godziny w jakich chcemy uczyć się jeździć. Warto też zapytać się czy jest możliwość odwołania jazdy lub przełożenia jej na inny termin. Czasami w przypadku gdy kursant nie stawi się na jazdę ośrodek stwierdza, że jazda przepada. Więc warto wiedzieć wcześniej jak dany ośrodek podchodzi do takich wypadków.

Bardzo ważnym czynnikiem przy wyborze ośrodka szkolenia jest poznanie opinii innych kursantów, znajomych lub całkiem obcych ludzi.

W przypadku negatywnych opinii warto zapytać jakie czynniki o tym zdecydowały.
W przypadku pozytywnych opinii warto spytać o rzeczy tu opisane, wtedy będziemy wiedzieli na co taka osoba zwróciła uwagę. Nauka jazdy to bardzo specyficzna działalność.
W odróżnieniu od innych firm nie ma tu stałych klientów, a ludzie którzy przychodzą na kurs (w większości) nie mają porównania. Jeżeli się nie przejdą po ośrodkach aby porównać ofertę, nie zbiorą opinii innych ludzi, to wtedy przyjmują za normę to, co dany ośrodek im zaoferował. Dlatego warto zastanowić się, zanim zapiszemy się na kurs, aby nie okazało się, że pochopna decyzja lub niższa cena o 50 zł, zmusiły Cię do wykupienia dodatkowych jazd (ok 30 zł jedna jazda) po 3 niezdanych egzaminach (każdy egzamin to ok 140 zł). Nie mówiąc już o stresie i straconym czasie.

Zaufaj także doświadczeniu, bowiem jest to nieodzowna cecha w tej profesji. Nowy zawsze musi się uczyć - chyba nie chcesz być "królikiem doświadczalnym"?

Ostatnia sprawa Jeżeli nie odpowiada Ci sposób szkolenia lub warunki - ZAWSZE MOŻSZESZ ZMIENIĆ OŚRODEK NA INNY!! Wiąże się to z pewnymi kosztami, ale ZAWSZE możesz to zrobić. Ośrodek ma obowiązek wydać Ci Twoje dokumenty ze szkolenia i z tymi dokumentami możesz się zapisać do dowolnego innego ośrodka.

Życzymy powodzenia na egzaminie, zdania go za pierwszym podejściem oraz szerokiej drogi.


webmaster: www.krazek1.pl